revoltatii

romaniadate initiale:  sa zicem ca sunt un umil, un nu prea arogant si un fara de culoare cetatean.

mananc din cand in cand o samanta cu baietii la scara blocului, citesc libertatea si can can, mai joc un tenis de picior pe straduta mea, ma duc sambata si duminica pe la mall sa-mi scot gagica la spring time sau daca e canicula mare o duc la strand, cand imi repar bmw-u’ mai iesim la un gratarel pe langa munte, sau cand iau concediu mergem si noi ca omu la mare la nisip si soare, la pranz mai ies cu nea stelica la o saorma si un bergenbier,  stau pe messenger mai mult seara ca mi-am facut si eu ca tot romanu credit la bcr si mi-am luat calculator, seara mai scot de pe dc++ o muzica de jale sa uit de inima amara sau scot vreun film ceva, stau cam departe de centru, asta e .. bine ca am unde sa stau, cand e zapada mai iesim cu gasca la derdelus cu punga sau cartonu, ce sa zic imi plac filmele la televizor, imi fac abonament la metrou ca sa ma duc la servici – e ieftin, doua sute de mii si te primbli unde vrei tu, bmw-u mai mult seara sau in weekend cand am de dus undeva, la discoteca mai rar ca nu stau bine cu banii dar acu ca tot mi-a adus sor-mea din grecia tricou de la armani am nas si eu odata la o luna, astept sa-mi faca chemare la ea ca am auzit ca se scot bani frumosi din constructii.

pai din cand in cand mai ies la o terasa cu prietenii, citesc reviste insa nu prea des, mai mult pe internet si daca prind the economist pe la munca, mai mult carti de la anticariat, dar am si cateva carti noi luate cand se deschid targurile, imi intretin corpul cat de cat -mi-am facut abonament la o sala insa joc in weekend si cate un tenis cu un coleg de serviciu, mi-am luat si role acum o luna, imi place teatrul dar e cam scump si greu prinzi bilete, si cinematografele, dar sa fim seriosi filmele sunt mult mai accesibile, seara cand nu muncesc dupa program ies cu prietena prin parc sau la vreo terasa, mi-am facut un credit de consum la brd si mi-am luat un opel astra – e masina germana, fiabila, mananca putin este o investitie buna zic eu, cu ea pot sa merg in weekend sau conediu unde vreau la munte sa facem un traseu sau la mare, la pranz de obicei facem comanda la o firma de catering, insa vinerea obligatoriu mergem undeva si mancam prin oras, dar pe langa munca, nu avem decat o ora pauza de masa,  am un laptop de un an, mi-am luat xp ca vista mananca mult spatiu si cere licente la multe programe, ma ajuta …insa am si de la munca laptop, mai merg si la concerte – e o modalitate sa mai scapi de stres, plec in concediu cam de doua ori pe an, iarna de obicei mergem in austria la ski, iar vara prin croatia la plaja, in romania e scump si multa lume proasta, cateodata ma uit la emisiuni sau filme vechi, mi-am luat un hd de curand, pai ma gandesc sa-mi iau o casa printr-un credit ipotecar insa astept momentul potrivit, nu as vrea sa ma indatorez pentru 30 ani si sa nu-mi pot trai viata, in club nici nu-mi amintesc de cand nu am fost, de fapt cand compania mai face cate un event cu clientii, ca in rest nu prea le am cu cluburile, costume imi iau de obicei de prin outlet-urile de afara sunt mult mai accesibile fata de ce avem aici, insa imi place zara si cavalieri, daca as avea ocazia as pleca cat mai departe de aici

imi place sa merg la avalon sau la heritage, insa din cand in cand angajam un bucatar italian, cand toata familia e acasa, papa are abonament la cele mai importante cotidiane din lume, eu prefer le figaro si financial times, insa imi pace enorm sa citesc, as citi tot timpul, am un instructor personal care ma ajuta sa-mi tin corpul intr-o stare de invidiat, iau cursuri de echitatie si de golf, de curand am descoperit scubadiving-ul, mergem la multe premiere de piese de teatru, avem loja noastra, cred ca saptamanal papa da dineuri la care invita crema societatii, pentru casa de la mare mi-am luat un bentley arnage t decapotabil alb insa masina pe care o folosesc de obicei este un audia a8, o, imi plac gadgeturile la nebunie, insa nu sunt un maniac al lor, personalizate da, insa fara diamante si alte chestii lipite, astazi am sedinta de board, papa e plecat la londra si m-a lasat in locul lui, voi face o achizitie agresiva a unei companii de IT, ah imi plac concertele la nebunie, insa este prea multa lume nebuna, vara asta am fost in mauritius, insa ne-am luat casa in madeira si cred ca voi petrece toata luna august acolo, iarna mergem la pensiunea noastra din st moritz, in romania e lipsa de bun simt, cateodata sunt invitat la emisiuni sau show-uri, de obicei organizam petreceri private, insa merg cu prietenii mei si in cluburi, imi place sa ma dezlantui, hainele le alegem cu consilierul personal, insa imi place sa-mi fac costume la comanda, sa ating stofa moale de lapis lazuli, insa imi plac si hainele semnate de designeri autohtoni, mai ales ca sunt prieteni apropiati, ma gandesc sa ma stabilesc in monaco, e multa liniste si viata boema.

nu cred ca exista in romania categorie aparte, nu cred ca nu exista roman care sa nu fi facut din ambitie sau invidie ceva ce este mult mai sus de clasa lui, mult mai sus de nasul lui, sau sa nu se fi coborat la o conditie mult mai jos de cat se considera el, si nu ma refer aici la chestii de caracter sau personalitate. nu cred ca cei care se plang de murdarie, gropi, caini maidanezi, saracie, nepotism, analfabetism, criza, politica, mafie, politie, manele  etc sa nu fi aruncat vreodata pungi, sa nu fi dat mita, sa nu fi injurat sau blocat strada, sa nu fie fara de pacat in ceea ce se numeste romania. nu te cred mah ca esti tu ditamai bunu si onestul cetatean? degeaba-mi zici ca pfoai romania e o tara de cacat ca e locuita ca sa pari distant si distinct si neamestecat in ceea ce se numeste romania. stiu ca vrei o tara frumoasa si cu de toate si in care sa-ti cresti linistit copii, nu ma indoiesc ca ai fost si ai sadit o groaza de copaci pentru o cauza verde, care de fapt era nu stiu ce manevra politica, stiu ca nu asculti manele si ca iti cumperi programe cu licenta. hai sa nu mai lungim vorba. tu ai fost pe afara si ai vazut ca romania e o anomalie, ca aici e aproape totul anapoda sau cu o mentalitate veche si ca faci tot efortul sa fie o lume mai buna, si ca tot esti roman faci asta pt ca iti place sa te arate lumea cu dejtu a invidie, uite asta – e roman adevarat, are dreptate, suntem de cacat, ne taiem craca de sub picioare, da mah hai sa bem pe tema asta, sa mor io daca asta nu e un formator de opinie, daca ar fi presedinte l-as vota, e singurul care detine adevarul bah, e singurul moral si onest.

acum te-ai gandit? crezi ca esti tu ala care sa arate cu degetul? nu…nici nu credeam

~ de Ramses3 pe August 4, 2009.

18 Răspunsuri to “revoltatii”

  1. pare o replica la articolul lui Huidu ala cu va acuz …dar ce am de obiectat este ca exista oameni care simt romaneste, exista unii care incearca sa faca o romanica mai buna, bineinteles nimeni nu e fara de pacat, si nimeni nu ar trebui sa se arate cu degetul dupa ce a facut ceva. gen am sadit un copac moama ce tare sunt. mi-a placut articolul. si zi? de ce nu scrii deloc despre politica?

    Apreciază

  2. Concurs, participa si tu http://www.iasivezi.com/?p=1997

    Apreciază

  3. articolul pare bine scris, insa care este morala ta, daca nu-ti place romania du-te? asta e? ca seamana cu un paradox. nu zic sunt unii care fac tot posibilul sa fie bine, si vor sa stie si lumea de asta, insa sunt si altii anonimii, la ei te-ai gandit? ei sunt un procent mult mai mare decat ceilalti, doua trei vedete in figuri? dar oamenii obisnuiti? aia gri? cu care incepusei?

    ai dreptate nimeni nu se incadreaza intr-o categorie anume, eu n-am bani de avalon, insa imi iau bilete la loja sau citesc the economist, nu am bani nici de masina, insa merg in maldive.

    hai ca m-am infierbantat un pic..vb mai incolo

    Apreciază

  4. intrebarea era: tu esti acuzatorul acuzatorilor? sau cum sta teraba? nu crezi ca tu ridici primul piatra?

    Apreciază

  5. Faptul ca nimeni nu e fara de pacat nu inseamna ca n-ar trebui sa-i criticam pe aia care fac Romania un loc de unde ai vrea sa pleci. Toti cocalarii din trafic, toti incultii prosti-gramada care cred ca rezolva totul cu tupeu nesimtit si la nevoie cu violenta (desi majoritatea s-ar da inapoi de la o lupta dreapta, dar ma rog), toti coruptii din sistemul bugetar ineficient si mizer… Ce sa mai?! Suntem o tara de kkt. Ce pretentii sa ai sa nu dea pe TV manele cand 80% din romani sunt manelisti? Du-te la mare sa vezi cea mai mare manea ever! Coada la shaorma de la 9 dimineata, sticle aruncate care si cum, burti de bere si sunci peste tot… O tara de kko cu un popor de kkt! Si eu sunt roman (fac parte din cei 20% care nu-s manelisti, zic eu), dar mi-e rusine de asta. Daca asa putea as pleca maine. Ptiu!

    Apreciază

    • Pai Axel, de ce mergi la mare daca-s numa manele, iar tie nu-ti plac manelele? Cred ca fiecare loc e cu oamenii lui. Daca nu-mi plac cocalarii, nu ma duc la discoteca. Sau nu ma duc la acea discoteca unde se duc cocalarii, nu?
      Cred ca suntem prea setati sa vedem numai ce nu ne place in jurul nostru.
      Am trecut si eu prin faza de „vreau sa plec de-aici”. Am mai fost si „pe dincolo” si da, multe chestii functioneaza mult mai ok decat la noi. Dar poate si la noi, daca ne-am relaxa un pic, daca n-am mai uri pe toata lumea din jur (pt. ca-s romani, deci prosti/hoti/manelisti), daca ne-am concentra putin pe ce ne place, si sa povestim si altora acele chestii, am incerca sa le perpetuam, poate atunci n-ar mai fi asa urat nici la noi. Mi se pare important sa ne implicam sa ne fie mai bine in locul unde suntem. In familia/blocul/cartierul nostru, in comunitatea in care (habar n-avem) ca traim.

      Apreciază

  6. Im place articolu’, e scris bine si arata exact cum e Romanika. Subscriu si mi-e rusine ca sunt roman. Faza nasoala este ca toti ma vor judeca ca sunt roman si ma vor baga in aceeasi oala cu saormistii si manelistii si parca nu merit.
    Sper sa scap de aici……..

    Apreciază

  7. Bah, eu pe astia ii inteleg pana la un punct. Ma uit la noi. Plm, eu zic ca suntem oameni normali. Cu inteligenta peste medie J, cu un pic de cultura (la mine incultura ca nu-mi place teatru’, da’ aia e imi asum J), cu niscaiva bun-simt si ceva educatie. Cum naiba sa nu te plangi? Cum sa nu fii plin de greata de ce se intampla in maneaua asta de tara? Da’ daca stai si te gandesti ca majoritatea romanilor is niste inculti prosti-gramada, cu apucaturi de tigani manelisti, care arunca pe jos, iti taie calea in trafic, cauta numai sa te fure, sa faca bani, da’ fara sa munceasca.. beau bere toata ziua si mananca shaorma dimineata… cum plm sa se schimbe ceva?? nu se va schimba niciodata! Manelistii si cocalarii sunt majoritari…

    So… there is no hope!

    Apreciază

  8. eu zic ca daca te-ai apuca de politica, ai marca o nisa de genul…blog independent de apatrid…poate te dau astia afara din romanica :)). legat de articol, vreau sa inteleg de ce nu ai ales doar o categorie. sa zicem cea de mijloc. de ce te-ai bagat pe toate. eu cred ca si tiganu manelist, care nu-i intra-n cap cultura vrea o tara mai buna, si muncitoru de ridica schele in constructii care mananca sawerma cu bere de dimineata pe soarele al mai mare, faza e ca inca nu se prinde noi civilizatia.
    nous sommes notres esclaves

    Apreciază

  9. sunt de acord cu Axel, chiar cred ca asa gandesc cam toti care au vorba lui un pic de cultura si o inteligenta peste medie, insa eu acum am inteles sensul articolului, de fapt e ca un strigat de neputinta, e ca si cum cei care fac ceva, lupta, striga sunt egalii manelistilor si a celor care arunca gunoiul pe jos.

    Apreciază

  10. Cred ca omul in general vede in primul rand paiul din ochiul celuilalt. Romanul in plus, chiar nu face nimic pentru a schimba ceva. Cred ca se gandeste: „Pot sa arunc un gunoi acum ca nu ma vede nimeni.Pana la urma toti fac asta. Sunt atatea aruncate aici.”
    Si intr-adevar cei care gandesc asa sunt majoritatea.

    Apreciază

  11. intrebarea e: voi ati simtit o schimbare in atitudine? aveti voi insiva o atitudine diferita fata de asta?

    Apreciază

  12. il stii pe gagiu’ ala cu bemv si care duce fetili la mol?
    pare un tip de treaba,bun la suflet.are cont pe hi5,daca da da-mi si mie profilu’ lui ca sigur suntem suflete pereche.

    Apreciază

  13. ala mic si negru cu burta mare aiu ceafa un pic groasa?
    vezi ca are urmatoarele conditii (asta ramane intre noi) –
    – pantofi cu talpa groasa si inalta, neaparat aurii sau argintii cu luciu
    – poseta pink cu briz briz-uri
    – blugi cu talie pana-n „aripioare” neaparat cu curea aurie
    – cercei diametru 38cm
    – restul le afli pe parcurs

    Apreciază

  14. deci da.deci cum sa zic…eu sunt…uite dovada aici
    un dubiu am la cerceii cu diametru de 38,ca io am unii aurii si nu stiu daca merg cu poseta,da las’ ca imprumut de la vara-mea ca tocmai a venit din spania cu multe toale da firma

    Apreciază

  15. Imi place articolul asta, e de o sensibilitate aparte.
    Imi place cum arati ca toti au micile lor bucurii si necazuri, desi nu traiesc la fel. Ca indiferent de statut, iti doresti de fapt sa traiesti firesc (desi firescul asta depinde de statut).

    „e singurul care detine adevarul bah, e singurul moral si onest”

    Nu cred ca cineva poate sa detina adevarul, pentru ca adevarul unuia e neadevarul altuia (nu vorbesc acum de chestiile stiintifice, ci de chestile sociale/umane).
    La fel cu binele si raul. Ce e bine pentru un manelist care-si savureaza in fiecare dimineata saorma e rau pentru unu care merge odata pe saptamana la filarmonica si de trei ori pe saptamana la restaurantul ala fancy. Ce e bine pentru unu care fumeaza iarba din cand in cand, nu-i bine pentru unu care bea cafea in fiecare dimineata si nu poa sa socializeze daca nu trage tare de alcool.
    Si asta,cred eu, e pentru ca nu exista un singur mod corect de a trai pentru oameni. Pentru ca suntem diferiti. Iar cei cu interese comune se aduna, formeaza comunitati, care pot trai foarte bine, chiar daca in jur altii se uita cu dezacord la ei.

    Apreciază

Lasă un răspuns

 
