aproape o zi din viata unui corporatist

7.00 dorm de sforai…ce vrei frate, daca eu ma scol la 8pt.

8.00 ma iubeste … iau ciocanul si ii busesc doua-n cap desteptatorului, as mai dormi o ora, daca ma-ntrebi, insa…

8.05 torn pasta de dinti in gura si apoi torn niste apa de gura d’aia de ustura limba si apoi perii timp de exact 30 sec…scuip clatesc, ma spal pe fata…bag betisoare in urechi

8.10 reintru in baie si verific daca am barba mare, imi linistesc parul rebel de pe cap cu ciotu’ ala de pieptene cu sase dinti si ranjesc la oglinda cu toti dintii: sunt galbeni, dar macar sunt toti gramada.

8.16 imi calc camasa, incerc sa bag aburi insa vezi ca se strica’ butonu, calc si asa.

8.18 trag plapuma de pe mandra mea si incerc s-o gadil ca sa se scoale, ce e cu boeria asta, hai la munca nu la-ntins mana

8.20 verific cu cate o mana, telefonul, checked, cheile, checked, portofelul, checked, slapii checked

8.21 sun la usa

8.28 mi se raspunde la usa, tu erai? io, mi-am uitat totoseii acasa. Gand razlet: O katana ce taie o petala de trandafir. Ies afara si inspir briza aerului de primavara, simt ceva sub talpa si imi pare rau ca am calcat un ghicocel probabil cazut dintr-un buchet timpuriu

8.34 ajung la gura de metrou, bag mana pe N.V. in cutia unde e ziarul de dimineata, nada… iar n-am noroc, iar o sa citesc cu capu stramb ce a facut nu stiu care vedete in capul nu stiu carui politician din ziarul vecinului.

8.47 vine trenul, imi fac un pic de loc cu coatele dar nu foarte mult, ca stau la Brancoveanu si nu e tare aglomerat

9.05 ies la suprafata transpirat ca din sauna, incerc sa nu-mi lipesc paltonu de spate ca poate ma usuc pana la munca in raceala de disdedimineata

9.10 bagami-as iar am intarziat, cred ca iar ajung ultimul in birou, naspa, bine nimeni nu o sa ma certe insa tine de psihologie…chestia ca ai intarziat ii face pe ceilalti sa te priveasca victoriosi, baga-mi-as

9.15 lipesc portofelul cu badge-ul, urmeaza piuitul usii … surpriza: mai e cineva care a intaziat. Neata, neata.

9.16 R620133 Password1 -> Password rejected, Password11 -> Password rejected, Dumnezeii si hristosii, in gand bineinteles

9.40 mi s-a incarcat Outlook-ul in sfarsit, la o privire generala am numai mesaje foarte importante

                                    Roland Bucifal                                                        8.27 AM

                                    FW: Ieri intr-o statie de autobuz din Bucuresti

                                    COREOLAN Mandrie                                               8.55 AM

                                    RE: cum sa hipnotizezi un barbat :)))

                                    Serpentina Libarca                                                 9.06 AM

                                    Imi mai imprumuti o cafea?pls ultima oara

                                    MEXENLEIBER Sebi                                                 9.10 AM

                                    Raportarea pe segment. Final

                                    HARMALAIE Mustafa Aurica                                    9.18 AM

                                    Ai ajuns? Dai si tu o cafe?

10.06 Le dilesc pe toate. A dili – verb de origine corporatista provenind din spell-ul englezului DELETE.

10.08 Asa, ce avem azi de facut, pfoai: eu sunt robu lu dzeu, eu fac munca lu sisif, si indeplinesc cele 12 munci a le lui Hercule in opt ore, Iosip si fratii sai.

10.35 Savurez cafeaua de dimineata, 4 plicuri de zahar, 4 d’alea de lapte…viata. Ies un pic pe balcon insa canicula verii ma izbeste in obraz, reintru in bataia aerului conditionat. Ar trebui sa raspund la problemele de aseara. Gand razlet: daca ii bagi unui melc un bec in cur si il bagi cu ochii in priza lumineaza?

12.00 ma iubeste

Munca, munca, seamana cu un cuvant care aduce multa placere, poti sa muncesti si sa ai o placere din asta, da, cred ca poti, nu sunt sigur, am auzit din povestile la gura sobei, cum ca ar exista si oameni d’astia care muncesc si au si o placere din asta. aici ca sclav pe plantatie, as avea o placere cand munca mi-e pretuita, insa stiu ca per total, in cadrul echipei, in cadrul departamentului, in cadrul companiei si apoi in cadrul grupului tu nu contezi ca personalitate, tu contezi ca aport, ca valoare adaugata adusa. Eu sunt parte a capitalului fix al acestei companii, am aici prieteni de unica folosinta si prieteni de cafetarie, am prieteni de apeluri telefonice, si prieteni de sedinta.am relatii aproape apropiate cu colegii mei… insa seara dupa program fiecare ne ducem spre prietenii pe care noi ii socotim adevarati. Dar cred ca exista si munca cu placere, cred.

12.14 Ca sa-mi dau seama unde gresesc trebuie sa fiu foarte atent, adica sa nu ma grabesc cand fac ceva, sefa mea imi cere sa-i corectez raportul si sa fiu foarte atent sa nu fie greseli ca deja l-a trimis de patru ori sefului suprem si i l-a returnat, doar ca trebuie sa-l dea in 10 minute, 24 de pagini.

12.15 Postul meu este gen femeie de serviciu junior, doar ca denumirea e alta, eu terbuie sa repar, sa spal si sa sterg ceea ce altii strica si murdaresc, trebuie sa caut un sfarsit si un deznodamant unor actiuni lasate vraiste, trebuie insa sa nu-mi pun amprenta, trebie sa intru in pielea celui care are problema si cu mult detergent si rabdare sa curat, sa lustruiesc.

12.20 “Alo, ce faci, iubi?”,”E, bine, la munca”, “Ai ajuns la timp?”,”Aproape, hai te pup ca am treaba”,”Te sun mai tarziu, pup dulce”,”Si eu pup”

12.26 Bah, ai uitat sa faci comanda azi, murim dracului de foame. Si ce, crezi ca o sa o observe cineva? In prima luna nu, insa pe urma te gasesc ei, ai de platiti rati si dobanzi. Bagam o sawerma de la colt? Sau ne dam bine pe langa Costicla ca am vazut ca avea sarmale de acasa, noi dam smantana si ardeiu’.

12. 32 Sortez mailurile funny pentru zile negre, adica pentru zi de zi, apoi sortez mailurile de munca cu task-urile grele, alea de tin o saptamana pana se rezolva, apoi alea usoare de-o zi doua, apoi alea ce pot fi rezolvate imediat insa lasate pentru mai tarziu, si in sfarsit dar nu in cele din urma alea la care poti sa raspunzi cu da, multumesc, nu, multumesc.

12.47 Mergem sa turcalim o ciorba de vacuta, daca au smantana si ardei cu atat mai bine. Omul se odihneste pentru a lucra, eu lucrez ca sa ma odihnesc cat mai repede.

13.34 Domnu’, domnu’ luaţ niste flori, luaţ domnu’ eften: trei legaturi la cinjdemii! cinci lei maica

13.38 CTRL-ALT-DELETE… R620133 Password1 -> Password rejected, Password11 -> Password rejected, Dumnezeii si hristosii, in gand bineinteles

14.15 Are cineva ceva dulce? O ciocolatica, ca cica ciocolotica e buna pt creier. Daca ai creier deci rezulta ca e buna ciocolatica. Gand razlet: doi misionari in pozitia misionarului.

14.40 Iau taskurile lasate de dimineata vraiste si incerc sa le rezolv, in acelasi timp ma gandesc si am bucati de idei scrise exact ca in cartile lui Henry Miller.

15.30 O pauza de aer curat. Aerul curat dupa cum se stie e ca ciocolata pentru creier. Incerc sa fac miscare, de la atata stat pe scaun imi amorteste fundul, si nu-mi mai simt pseudopodele, iar cand sunt la baie incerc imaginar cu doua miscari de jiu jitsu sa desfac chiuveta in doua. Gata, ajunge atata miscare. Munca.

16.30 Alo, unde am nimerit? Nu stiu, dumneavoastra unde ati impuscat. Gand razlet: scoicile ca niste urechi pe plaja.

16.32 Curat mizeria, acopar cifrele. iar primesc un telefon “Buna ziua”,”Buna ziua”,”Dumneavoastra sunteti?”,”Cred ca da”,”Vai ce bine-mi pare, demult nu v-am mai auzit?”,”Da?, ce ma bucur”,”De ce v-am sunat”,”Chiar. De ce?”,”Ce dragut sunteti. V-am sunat sa va intreb cand ne livrati ferestrele”, pauza lunga si deasa “Alea maro?”, zic.”Alea maro”, “Pai stiti doamna a sunat sotul dvs si a zis sa le facem albastre”, pauza, cred ca am timp sa ma uit la un film in pauza asta. Am lasat telefonul pe birou si m-am apucat iar de munca. Ce de-a telefoane.

17.30 ah ce-as vrea sa plec la 18.00 acasa, da cre’ca mai stau o juma de ora dupa. gand razlet inima batea de ceasu noptii

18.00 ma iubeste…unii colegi pleaca, imi calc pe inima si mai stau, raspund la toate problemele si mailurile chiar daca stiu ca dupa ce voi pleca ele vor reveni. cu coada ochiului insa urmaresc ceasul din coltul monitorului. “Hei iubi, ce faci?”,”Am plecat”,”Bine, pup, eu mai stau”,”Nu sta mult, pup dulce”,”Pup si eu!”. gand razlet omul e 80% apa, rosia e 80%. apa e o canibala.

18.22 Am ramas singur, si ma fortez sa nu dau Shut Down. Tastele imi scapara sub degete, pare ca randurile ce apar ca vagoanele de tren de sub tunelul unui munte, incearca nebune sa scape de sub influenta mea, formand propozitii lungi si scurte, logice si ilogice, concise si stufoase.

18.23 Imi dau seama ca dimineata cand am plecat am ras tot timpul in creierul meu, poate fata mea a ramas neschimbata, si cu cat inaintam in zi, zambeam din ce in ce mai putin, pana cand acum am o stare inchisa ca o stana de piatra, nu rad nu plang.

18.33 am iesit de la munca. aerul rece de toamna imi intra prin toti porii…calc prin baltoace pe frunzele galbene si rosii.

19.00 Ma iubeste. Strang in brate cea mai iubita forma delimitata in chipul unei femei, jumatatea mea, jumatatea mea simte la fel, sau asa vreau eu sa-mi inchipui, suntem un tot intreg cu patru ochi si zece degete la maini.

19.45 prepar niste ficatei cum imi place mie … tai ceapa marunt si ung tigaia cu un pic de ulei nerafinat (rafinat o singura data) si nici nu astept sa se aureasca ca si arunc in graba 5 catei de usturoi tocati marunt si imediat ficatelul pus cu o boaghe de sare. dupa ce-i intorc de cateva ori, pun cam la doua linguri de vin rosu cu doua frunze de laur si pac capacu sa nu iasa fuguta mirosul ala bun. si apoi cu o salata de salata si cu un pahar de vin rosu ciocnit cu mandra mea ingurgitez si imi ling si toate degetele.

20.20 Citesc din Faulkner pentru digestie, apoi caut pe net niste reclame haioase, imi place o reclama buna cu substrat. fac colectie.

21.30 apoi cand baietii suna la usa scot din frigider patru beri reci tinute la -8*, as vrea sa va zic ca discut cu ei politica si nu mai stiu e ce prostii sociale, insa din pacate jucam o partida de poker in fata televizorului unde cineva joaca o partida de dart. si cand te gandesti iti dai seama ca viata e un joc si ca poate noi barbatii suntem niste copii care intretin jocul. dupa ce am aruncat cartile si ma uit la fetele prietenilor mei prinse de tumultul jocului ma gandesc daca asta am vrut sa fac din viata mea, daca mi-am urmat visul.

22.20 au plecat. mandra mea ii suporta o zi pe saptamana insa nu cu foarte mult curaj.

23.22 Stam imbratisati pe canapea in fata semineului din cand in cand arunc cate un lemn pe foc, pe geam iarna a creionat in detaliu milimetric uzoare si ornamente in stil surrealist. gand razlet creierul meu imi dicteaza oare functiile corpului meu? cred ca acolo e sufletul caci atunci cand ma doare nu mai gandesc bine cu el si nici nu mai iubesc bine cu el, desi atunci ma doare inima.

23.30 torn pasta de dinti in gura si apoi torn niste apa de gura d’aia de ustura limba si apoi perii timp de exact 30 sec…scuip clatesc, ma spal pe fata…bag betisoare in urechi

00.00 aha..ma iubeste. ies la balcon sterg cu mana pervazul de zapada si trag pe nari aerul primaverii care s-a apropiat, dar n-o pot atinge inca cu mana.

00.23 adorm cu greu intins pe spate cu mainile impreunate la piept, daca te uiti oblic zici ca-mi lipseste o lumanare…dar asta e alta viata

~ de Ramses3 pe Ianuarie 15, 2010.

6 Răspunsuri to “aproape o zi din viata unui corporatist”

  1. Ma si pregateam cu stilul meu critic sa observ ca trecusi cu usurinta prin anotimpuri,dar mi-am dat seama pana la urma.Gand razlet:ma minunez si eu ca m-am prins, stai linistit.
    ‘Ntelectualii astia ce mai munceste toata ziua…

    Apreciază

  2. ‘Sclarariatii

    Apreciază

  3. 😀 deci nu, viata de rutina a corporatistului fidel? nu cred, nu prea seamana a corporatist, nici cu viata ta nu seamana, n-ai semineu si nici sefa asa rea :))…bah deci nu-mi place cum ai scris, ai zis ca o sa fii hazliu, si pe parcurs se sterge zambetu’ de pe buze.
    si femeia aia a observat bine cu simtu critic cu anotimpu.
    da domne la un poker nu m-ai chema? ha? te temi ca-ti iau banu

    Apreciază

  4. multumesc (sti tu pt ce..)

    Apreciază

  5. Chiar daca incerci tu sa maschezi nu stiu ce acolo/aici cu viata asta, oricum nu te cred – esti sclav, cum si singur ai zis..si singur ti-ai bagat capul in gura leului corporatist…

    Apreciază

  6. Salutare,

    Am dat de postarea asta cand incercam sa imi fac un site pentru romanul meu, “Corporatistul” (http://corporatistulcartea.wordpress.com/) si am vrut neaparat sa iti scriu.
    Iti apreciez curajul de a spune lucrurilor pe nume, mai ales atat de liric.
    Cele scrise de tine aici reprezinta decorul in care personajele cartii mele isi cauta drumul. Unii se adapteaza, altii se camufleaza, altii evadeaza si isi asuma curajul de a-si urma visele.
    Cine stie, poate iti va face placere sa o citesti.
    Asa cum te-am observat printre randuri, cred ca va fi o lectura interesanta pentru tine.

    Te salut si iti doresc toate cele bune.

    Apreciază

Lasă un răspuns

 
