Frica

De vreo cativa ani ma intalnesc cu Miezu, cu Zuzu si cu gogudelagaze (nume conspirative alese de ei insisi) cam la sase sau sapte sambete sa discutam jumatati de idei, Miezu intotdeauna propune sa ne intalnim in parc pe bancute, insa nu prea gasim loc si tot la o bere rece ne asezam la vorba. Ultima discutie insa am hotarat sa o facem la cinci sambete, dat fiind situatia politica din regiune, situatia la femei cu accent pe i, inundatiile si pretul la berea din grau (Weissbier). Tin sa mentionez din start date initiale, dat fiind vorba ca e vorba de politica, si sa nu fie vorbe mai tarziu:

Miezu (o jumatate de om – gen sa ezit sa nu ezit)

varsta: la mijlocul vietii

clasa sociala: de mijloc

profesiune: semi patron, semi liber profesionist, IT-ist, a lucrat cativa ani prin occident

caracteristici: botezat ortodox, nihilist, moldovean, ateu, anarhist moderat, pagan.

grade: MBA Romano Canadian, bea si kerosen.

semne distincte: operatie de apendicita

ii place: rock-ul, mirosul de cafea, jazz-ul, sunetul monezii cazute pe gresie, berea rece, sahul.

nu-i place: fast-food-ul, oamenii care mint fara sa fie necesar, wizz-air-ul, rockerii, Miles Davis.

are frica de: inaltime, sa nu moara prosteste (gen cazut din cires, sau curentat cu masina de barbierit), bataie, maica-sa, ca lasa impresie proasta.

 

Zuzu (zis si Evu’ printre prieteni –cunoscut ca un pic dus cu capu’)

varsta: ultima data avea de ajuns, ~ de varsta mea, am fost la acelasi liceu

clasa sociala: upper medium class, l-am inclus in clasa parintilor lui dat fiind ca el de sine statator ar fi cam pe la clasa iobagilor

profesiune: sclav pe plantatie multinationala

caracteristici: botezat ortodox, cred, hedonist, sofist, pescar inrait,

grade: studii superioare, a facut ultimul an de facultate in Londra, old jack no7 – 2 cuburi de ghiata.

semne distincte: o taietura mica sub ochiul stang

ii place: rock-ul, orga in biserica, rembrandt, berea rece, Londra, Lucy Lu, sa minta, sunetul batei de baseball cand atinge mingea si e home run.

nu-i place: romania, manelistii, manchester united, i-e frica de cutit.

are frica de: colesterol, ca ar putea pierde serviciul, microbi, ca o sa cada vreun meteorit pe masina lui, lipsa apei potabile (noroc cu berea) in cativa ani, cosuri pe fata

 

gogudelagaze (zis Efreitor Lindina in cercuri foarte restranse)

varsta: zici ca are 26, da’ are 27

clasa sociala: upper lower class,

profesiune: sclav pe plantatie multinationala,

caracteristici: iute la manie, ateu, biker, joaca ping pong ca nimeni altul.

grade: Master in ceva poduri, gen domnu’ injiner mare speculant

semne distincte: n/a

ii place: rock-ul, parasutismul, Miles Davis, deci jazz-ul, doar live, berea rece, inotul.

nu-i place: romania, frisca,

are frica de: viitorul luminos, moarte violenta, mama de bataie, nu o sa aiba din ce sa-si plateasca ratele, invatamantul de astazi, gura lumii, soare

 

Ramses al III-lea (zis si Coro, dar in alte cercuri):

varsta: numa’ buna

clasa sociala: de cand mi-am luat casa upper lower class.

profesiune: junior sclav pe plantatie multinationala,

caracteristici: geaca de chiele am, oleaca de bataie stiu

grade: 40*

semne distincte: degetul meu cel mic

ii place: rock-ul, snowboard-ul, sanii, berea rece, muntele, lectura, mirosul de motocicleta.

nu-i place: manelarii, ciorba de burta, mirosurile foarte puternice (chiar si de parfum),

are frica de: umbra lui, nu o sa aiba din ce sa-si plateasca ratele, muscaturi de tantari, ca n-o sa lase ceva demn in urma

 

Frica ne este intotdeauna, asta am hotarat dupa prima bere, ne-a fost frica, ca chelnerita o sa ne aduca berea calda, sincer am stat cu frica-n san, lui zuzu intotdeauna i-e frica sa nu aiba prohabul descheiat, lui Miezu ii e frica intotdeauna ca lumea il percepe gresit si-l ia de idiot, gogudelagaze cu mana pe inima ne-a marturisit ca lui ii frica sa nu ia bataie, permanent lui zuzu ii frica de soferii neexperimentati din trafic, iar mie in concluzie mi-a fost frica ca ceea ce o sa zic o sa ma faca sa par un fricos. Sarim peste berile intermediare, si ajungem la berea sase, cand ti-e frica sa nu uiti sa te pisi.

Am ajuns si la punctul: cum putem sa scapam de frica, in afara de clasicul, infrunta-ti temerile si fricile, ca vorba aia – n’ajuta: de exemplu eu n-am probleme cu inaltimea, am sarit cu parasuta (adica aia care se desface, adica aia de-o pui in spate) si am facut si bungee jumping, si totusi cand e vorba sa stai acolo pe margine inaintea saltului tot ma cac pe mine numai cand imi aduc aminte. Miezu ii era frica de bataie si s-a bagat la kick boxing, si odata la o coada la paine sau ceva electronice a luat un toc de bataie de mai sa-i sara dintii din gura, da stii cum? ca-n filme, a batut viata. Suntem niste fricosi, insa intotdeauna ne dam motive sa credem ca de fapt nu avem ce face, asta este, ae cum s-ar zice, nu putem lupta impotriva fricii viitoare, sau nu putem face nimic ca in viitor sa nu ne mai fie frica.

Doar poate cum zice si Dostoievski ne place sa ne fie frica, poate ca frica ne hraneste ceva din complexul aparat psihic cu care suntem inzestrati.

La a noua bere, ne-am dat seama ca daca ne vom intalni vreodata intr-un loc cu sase manelisti, batausi (eu cu Miezu am hotarat ca putem bate cate 1,5 oameni) intelectuali care lucreaza la banca cu cosuri pe fata si care put a parfum de la o posta (romana), reactiile noastre ar fi urmatoarele:

zuzu ar sari la bataie si i-ar musca insa nu de fata, iar apoi is va dezinfecta dintii si mainile, Miezu ezitand ar intreba: how’s my hair, apoi temandu-se de impresia pe care o lasa nu va vorbi neintrebat si nu va ataca primul, insa le va da suturi pentru ca sunt manelisti si pt ca lucreaza la banca, gogudelagaze va incerca sa rupa contractele de ipoteca in bucati si apoi va fugi mancand pamantul, si eu as incerca sa rup contractele de ipoteca si apoi as sari la bataie, dar nu la ala care miroase a parfum ca sa nu vomit pe el.

Pe la a 12-a bere ne-am dat seama ca frica noastra cea de toate zilele este hranita cu neputinta si nu cu lipsa de curaj, nu. Frica de a incerca sa scapi de frica, este de fapt o frica de schimbare, am hotarat cand aproape sa ne-aduca a 13-a bere ca frica de nou, de schimbare, de diferit ne ingrozeste sau pur si simplu ne paralizeaza intr-un mod las.

Pe la a 15-a bere, de ce ne-am temut n-am scapat ne-au dat afara din pub.

Pe drum acasa am hotarat ca fiecare om are minim trei fobii din oficiu, pe langa celelalte.

~ de Ramses3 pe August 18, 2010.

8 Răspunsuri to “Frica”

  1. poi mah tu ma dai aici in direct? fara acordul meu tacit?
    bine, asta o las de la mine, ca-s suflet generos si nu ma tem de nimic.
    Initial am crezut ca ai scris ca-mi place mirosul de ceafa :)))))

    Apreciază

  2. tu-tz fata ta, eu iobag, tu iobagi

    Apreciază

  3. frica eu cred ca ar fi trebuit sa fie o caracteristica trecuta cu plus referitor la o persoana…depinzand de ce ti-e frica sa fie o catalogare in limita curajului, daca ti-e frica de paianjeni, asta inseamna ca iubesti de fapt frumosul, daca ti-e frica de inaltime, esti un om pragmatic.

    Apreciază

  4. @Miezu hartia cu semnaturi e la mine in sertar
    @ zuzu el i-o baga
    @ Venera ti-e frica de realitate de fumezi prostii?

    Apreciază

  5. 1.cum se inteleg cei 2: miezu cu gogudelagaze, legat de Miles Davis, se poate isca o bataie inter cei doi?
    2.predomina la fobii treaba cu ratele, mai baieti, da voi aveti griji, luati viata in piept nu gluma:))
    3.imi place combinatia de miros de motor cu miros de rama din carlig , topit cu bere rece in timp ce asculti jazz si cade moneda pe gresie.

    Apreciază

  6. 1. nu ca ambii se tem de bataie, in schimb fac schimburi de viniluri. (sincer nu credeam ca Jazz-ul se poate asculta altfel decat live – insa m-am convins se poate de asemenea asculta si de pe discuri de vinil, senzatia e aceeasi)
    2. faza este ca e printre singurele frici pe care nimeni nu le-a etalat ca si conditie precedenta, dar din vorbe in vorbe ne-am dat seama ca plana undeva de-asupra (zbor de-asupra unui cuib)
    3. intrebare: rama uscata sau inca zvarcolindu-se? ca sa nu incurc

    Apreciază

    • 3.ea de fel e o tipa bine,uscatica asa, cand a fost mica chiar ii ziceau apropiatii” ce uscata esti”, cu timpul a devenit adult, a pus ceva pe ea sa nu o mai streseze nimeni a devenit zemoasa in timp ce si-a zis in gand: „cat o fi ceasul?”

      Apreciază

  7. super tare

    Apreciază

Lasă un răspuns

 
